ReisnaarSriLanka.nl

Dag 2 in SF en reis naar Yosemite via Gualala

De 2e dag in SanFrancisco zijn we met een ouderwets trammetje door de stad gegaan, daarna hebben we gewinkeld (verschillende winkels met grote merken vlak bij het hotel). We moesten natuurlijk ook nog zwemmen in het (verwarmde)zwembad van ons Hilton hotel. Omar heeft een stukje kunnen hardlopen langs de baai. In de avond zijn we gaan eten in Chinatown.

De volgende dag hebben we de huurauto opgehaald en na het ontbijt reden we over de Golden gate bridge. Na een stop bij een vuurtoren en een wandeling kwamen we in de avond aan in Gualala. In Gualala gaat alles dicht om 20.00 uur omdat het dan pikkedonker wordt, dus we waren te laat voor een restaurant. Gelukkig liet de lokale supermarkt ons nog iets kopen dat we in de hotelkamer konden opwarmen. De volgende ochtend hebben we ontbeten met een prachtig uitzicht op de Stille Oceaan.

We reden vanuit Gualala meer het binnenland van Californië in. In Sanamo hebben we een wijntour gedaan op een groot familiegrondbezit. Omar en Manon mochten natuurlijk ook proeven. We reden door naar Napa voor het eten en verbleven in een motel langs de snelweg.

Gisteren reden we naar Yosemite. Wat een bijzonder park. Op onze eerst wandeling zagen we al eekhoorns, spechten en een moederhert met twee kinderen liep zo voor onze auto. Vandaag is de tweede dag in Yosemite. We hebben weer gewandeld en bij een waterval geklommen. We stonden oog in oog met en mannetjeshert.Toen we even gingen zwemmen ontmoetten we een gezin uit Amsterdam. Hoe toevallig!

De WiFi is de afgelopen dagen er niet tot slecht. Als het weer lukt zetten we ook foto's op dit blog.