ReisnaarSriLanka.nl

Einde van de wereld.

En nu is het alweer 8 augustus. Wat gaat het snel. Na Necombo reisden we naar Unawatuna, waar we een oud Nederlands fort bekeken. Na Unawatuna gingen we naar Centauria Wild. We hebben het olifantenweeshuis bezocht en een safari in nationaal park Udawalawe van 3 uur in een jeep gedaan. Een Efteling-attractie is er niets bij. Die avond hebben we gegeten met een vriendje en klasgenoot van David en zijn zusje en ouders.

Van Udawalawee naar Nawara Eliya was een flinke rit met veel bochten. En het was koud toen we gisterenavond aankwamen, want we zijn in de bergen op zo’n 1800 meter hoogte. We zijn nog wel onderweg gestopt bij Bandarakanda falls. Nuwara Eliya wordt ook wel ‘Little England’ genoemd. De huizen zijn inderdaad Engels en het weer ook: mist en regen.

Vandaag zijn we gaan wandelen in Norton Plains national park. Het plateau waar we liepen had een prachtig uitzicht en leidde naar World’s End: een plotseling einde van de berg en een uitzocht 880 m naar beneden. Daar moet je niet uitglijden...Dit leek ons erg eng, maar gelukkig zagen we niets vanwege de mist. ? Vooral voor yara super dat ze deze 9,5 km in regen en mist heeft gelopen en geklommen. We trakteren onszelf vanavond op de plaatselijke Indiër waar gisteren de toeristen (veel Nederlanders)in de rij stonden en er geen plaats meer was voor ons.

Yosri

Lijkt me een prachtige natuur! Ondanks de regen toch zoveel lopen in de bergen echt Spartaans!