ReisnaarSriLanka.nl

Dag 2 en 3 NYC

Manon: Wat een verschil: Washington was schoon en rustig. In New York is het druk en vies, overal is geluid en geuren van eten en uitlaatgassen. Heel vaak gaat het geluid van een ambulance of politieauto door de straten en dat lijkt op een combinatie van een luchtalarm en een kermisattractie. In Washington ging Yara ons vooruit op haar step en in New York durfden we dat de eerste dag niet aan. Toch wend het al snel. We genieten zeer van wat de stad te bieden heeft. Zo eten we elke ochtend ergens anders ons ontbijt en we nemen vaak een taxi. In Washington deden taxichauffeurs moeilijk over 5 mensen, maar in New York schuiven we gewoon met z'n vieren oo de achterbank. Op de tweede dag in NYC zijn we (met step) naar het Central Park gegaan voor een wat rustige dag. Kleedje mee, eten, boek, spelletjes en Omar is gaan hardlopen. Omdat het snikheet was doken de kids onder een sproeier. Ik wilde liever niet nat worden. Maar aan die wens kwam aan het einde van de middag een eind. We zijn met The Beast de Hudson opgegaan. Een speedboot die met 70 k/u scheef ging hangen zodat iedereen kletsnat werd. Mooie attractie voor de kinderen... wel vlak voor het vrijheidsbeeld langsgegaan.

Op dag drie zijn we Fifth Avenue afgelopen en na een lunch in het park (heerlijke rustplek) zijn we naar Interpit gegaan. Dat is een vliegdekschip als museum om te bezichtigen. Op het schip staan verschillende vliegtuigen en helicopters en ernaast een onderzeeër. Zelf vond ik de tentoonstelling over drones interessant en de Spaceshuttle die er ook stond. Slim getimed omdat het deze middag behoorlijk regende.

Na heerlijk gegeten te hebben bij Nish Nush, zijn we 's avonds naar het observatory van One World Tradecentre gegaan. Een hele bijzondere ervaring om bovenop het hoogste gebouw van New York over de stad te kijken. We zagen de zon ondergaan en daarna alle lichten in de stad aangaan. Het zijn intensieve, maar mooie dagen.

Willy

Jullie hebben een topvakantie

John

Even een vraagje aan Omar,
hoeveel kilometer heb je gelopen in Central Park?

Familie Van der Garde - Ramadan

10 km John. Was heet, 30 graden..

John

Knap gevecht tegen de elementen!